Arhivă pentru iulie 15, 2009

Superstiţii de fotbalist

Posted in Stiri din Sport with tags on iulie 15, 2009 by crinapopa

Joe%20Cole%20Poze%20cu%20Fotbalisti%20CelebriCu toţii credem mai mult sau mai puţin în superstiţii. Acestea au o putere deosebită asupra psihicului uman. Superstiţiile au existat din cele mai îndepărtate timpuri şi astăzi se menţin cu aceeaşi intensitate în vieţile noastre. Pentru fotbaliştii, superstiţiile au o importanţă aparte, motiv pentru care, înainte de fluierul arbitrului, fiece fotbalist practică un ritual personal, pentru a îndepărta ghinionul şi a aduce victorie echipei de club.

Unii fotbalişti, încep meciul prin a rosti „Tatăl Nostru” , alţii sărută cruciuliţa de la gât, alţii ating gazonul cu mâina, iar portarii, de obicei, sărută stâlpii porţilor, pentru a se asigura că adversarul nu va înscrie. Astfel de exemple sunt mii la număr: Capdevillaa şi Ovidiu Maier îşi pun pe ei echipamentul începând cu mâneca stângă, Chivu şi Arteaga îşi lasă mereu după meci ghetele curate, Molina nu îmbracă decât tricouri galbene, Toni Prats evoluează doar în echipament de culoare neagră, Chendo evolua cu o banderolă sub genunchi, deşi nu era accidentat, dar era ferm convins că aceasta îi conferă siguranţă.

Falemi, Luis Enrique, Pedja Mijatovic intră pe teren cu mică banderolă la încheietura mâinii stângi. Beckham şi Rivaldo poartă ghete pe care sunt scrise numele copiilor săi, Morientes poartă încălţări roşii, iar Ronaldo – platinate. Hagi intra pe teren doar cu piciorul drept, deşi e stângaci, echipa naţională a României nu ia niciodată în avion femei, de asemenea autocarul acesteia nu are voie să dea cu spatele, Ilie Dumitrescu îşi punea busuioc la ghete, Stelea îşi agaţă de plasele laterale un prosop, Emil Săndoiu nu dădea niciodată mâina cu omologul său, Claudiu Răducanu nu-şi schimbă tricoul la pauză chiar dacă acesta e ud sau murdar, Pochelttino se duce de 5 ori la toaletă înainte de meci, Roberto Carlos pleacă dezbrăcat din vestiar, urmând a-şi pune pe el tricoul la ieşirea din vestiar, Ballesta spune o rugăciune de aproape 3 minute, iar Mono Buros vorbeştecu bara.

Acestea sunt doar câţiva dintre fotbaliştii superstiţioşi pe care i-a cunoscut istoria.

Al iubirii gând

Posted in Versuri de 5 stele on iulie 15, 2009 by crinapopa

f_AngelDevilm_454baacPlânge fericirea la un colţ de stradă

Nimeni nu-i acolo, lacrima să-i vadă

Teamă mi-e că eu voi sfârşi ca ea

Dacă de-al tău suflet mă voi depărta

Am deschis fereastra să o strig pe nume

Dânsa mă priveşte, lacrima-i apune

Îmi întinde mâina şi-mi zice de tine

Îi răspund cu dor: „E pe drum, iubirea vine…”.

Creştetu-mi mângâie şi-mi dă un sărut

Teamă îi era că noi ne-am pierdut

Şi-mi zice senin: „Dar rămâi cu bine …”

Doamne, am minţit-o, nu ştiu azi nimic de tine.

Paşii ei se-ndreaptă  către mări şi ţări

Urma îi rămâne înfiptă în cărări

Chipul tău se-arată-n depărtări de-azur

Te iubesc, am să te aştept, îţi jur.

Plâng, suspin mâhnită la un colţ de stradă

Nimeni nu-i acolo, lacrima să-mi vadă

Teamă mi-e că viaţa va muri curând,

Dacă va apune al iubirii gând…

poezie dedicată iubitului meu Ivan Bârca

(by Cristina Popa)