Arhivă pentru noiembrie 5, 2011

Singurătatea – cauza insomniilor ?

Posted in Sănătate on noiembrie 5, 2011 by crinapopa

Singurătatea a fost desemnată recent principala cauză a insomniilor. Oamenii de știință americani de la Universitatea din Chicago au stabilit acest lucru în urma unui studiu în care au fost examinați 95 de persoane, cu vîrsta medie de 40 de ani. Persoanele participante la studiu au fost rugate să răspundă la un șir de întrebări legate de singurătate, depresii, stres, calitatea somnului în timpul zilei. În timpul experimentului, acestea au mai purtat o brățară specială, cu ajutorul căreia oamenii de știință au putut măsura durata somnului și a stărilor de veghe. În rezultat, cercetătorii au constatat că persoanele singuratice au acuzat mai multe cazuri de insomnii, trezindu-se mai des pe durata somnului, comparativ cu persoanele , care erau implicate într-o relație și care obișnuiau să doarmă împreună cu partenerul lor de cuplu. 

Factorii care îţi îngroaşă sîngele

Posted in Sănătate with tags , , on noiembrie 5, 2011 by crinapopa

Cheagurile de sînge, rezultate în urma îngroşării sîngelui pot fi fatale pentru organismul uman. Acestea pot apărea în urma unei perioade îndelungate de imobilitate(lipsa mişcării). De asemenea, apariţia lor se mai poate datora şi altor factori. Care sunt aceştia, aflaţi în cele ce urmeayă. 

1. Aerul poluat – un studiu efectuat de către un grup de oameni de ştiinţă de la Harvard concluzionează că particulele chimice din aer inhalate duc la îngroşarea sîngelui. 

2. Fumul de ţigară – provoaca diverse leziuni celulare, deturneaza oxigenul necesar celulelor sanatoase, ingroasa sangele si mareste tensiunea arteriala. 

3. Sarea

4. Lipsa lichidelor în organism

5. Obezitatea

6. Preparate tip fast food, meyeluri, îngheţată, prăjeli, 

7. Alcoolul

8. Contraceptivele orale

9. Cafeaua

10. Stresul  – furia îngustează arterele, accelerează pulsul şi îngroaşă sângele, predispunând la formarea de cheaguri. Aşadar, când ai un moment de furie, numără până la 10 şi respiră profund.

11. Zahărul

12. Excesul de vitamina A – excesul de vitamina A ingroasa sangele si poate suprastimula sistemul imunitar”, sustin cercetatorii de la Universitatea Harvard. Indicatia este sa incercam sa luam cat mai multa vitamina A din alimente, mai degraba, decat din pastile.

13. Frigul

Ce alimente subţiază sîngele ?

1)  Vinul roşu şi strugurii – aceştia conţin resveratrolul, o substanţă ce are un rol important în subtierea sangelui. El actioneaza prompt, impiedicand trombocitele (celulele implicate in formarea cheagurilor de sange) sa se alipeasca. Prin acest mecanism, resveratrolul poate impiedica aparitia infarctului. 

2) Usturoiul – trei catei de usturoi consumati pe zi reduc rapid nivelul colesterolului. Contra mirosului, mancati putin patrunjel sau o boaba de cafea.

3) Ceapa – „subtiaza sangele”, impiedica formarea cheagurilor si creste nivelul colesterolului benefic HDL.

4) Urzicile reglează fluiditatea sângelui

5) Măsline sau ulei de măsline –  consumul lui regulat evita acumularea de grasimi in organism si, deci, regularizeaza nivelul colesterolului.

6) Citricele 

7) Ţelina

8)Ananasul – Sucul de ananas subtiaza sangele, de aceea este indicat in cazul celor care au probleme cu inima. 

9) Berea  – imbunatateste circulatia sangelui – berea creste nivelul colesterolului “bun”.

10)Peştele

Merele: trei mere mancate intr-o zi reduc nivelul colesterolului cu 5%, la persoanele care il au in exces.

Soia: 25 de grame de soia pe zi produc o diminuare cu 9 mg/dl a nivelului colesterolului. 

 Morcovul: actioneaza direct asupra colesterolului. Doi morcovi cruzi, de talie mijlocie, mancati pe zi, coboara cu 10-20% nivelul colesterolului.

Ovazul: mancati zilnic o portie de 200 g ovaz fiert in apa.

Nucile: o portie de 40 g nuci pe zi reduce riscul colesterolului cu 53%.

Fasolea boabe uscata: contribuie la scaderea colesterolului, cu conditia sa se consume zilnic, intre una si trei luni.

Ceaiul negru: studii recente au demonstrat eficienta lui in protectia contra cancerului, a arterosclerozei si in scaderea colesterolului. Se consuma trei cesti pe zi. In exces, poate crea insomnie.

Ceaiul verde subtiază sangele şi ajută la prevenirea formării cheagurilor de sange

Pătrunjelul mîncat pe stomacul gol