Persoanele care iau anticoagulante trebuie să excludă din alimentație legumele cu frunze verzi

Persoanele care iau anticoagulante trebuie să excludă din alimentație legumele cu frunze  verzi bogate în vitamina K, întrucît acestea scad eficiența medicamentelor, determinînd coagularea sîngelui și nicidecum fluidizarea acestuia. Printre alimentele bogate în vitamina K se numără: varza, spanacul, pătrunjelul, broccoli, salata, avocado, conopida, napul, ceapa fiarta sau prajita, ceaiul verde. De asemenea aici ar putea fi inclus și ficatul de vită, vitaminele A, C și E în cantități mari, mango, afinele,  untul, baconul, brînzeturile, cafeaua, produsele din soia, roșiile. Unii medici susțin că sucul de roșii ar putea fi benefic doar dacă e preparat proaspăt și nu s-au folosit chimicale la creșterea acestora. Roșiile de fapt, ca și dovleceii, fasolea, morcovul, mazărea, cartofii, vînăta, țelina au un conținut sărac în vitamina K. 

De asemenea, se recomandă consumul moderat de alcool – 2 pahare de vin pe zi maxim. La capitolul alimente benefice în caz de tromboză am putea menționa usturoiul, produsele lactate. Alimentația trebuie să fie hiposodată(nu mai mult de 4g de sare în zi). De remarcat: prunele previn tromboza! 

Alte sfaturi pentru prevenirea și tratarea trombozei(formarea cheagurilor):

  • Evitați balansarea picioarelor în gol, deoarece presiunea exercitata asupra vaselor  poate duce la blocarea fluxului sangvin
  • Evitați să stați picior peste picior, întrucît aceasta duce la  creșterea  presiunii asupra vaselor de sînge.
  • Evitați constipația, întrucît aceasta duce la creșterea presiunii venoase în picioare. 
  • Odihnește-te cu picioarele ridicate mai sus de nivelul inimii. Poți pune o pernă sub ele în timp ce stai culcat. 
  • Ține post. Postul duce la scăderea coagulării sîngelui.
  • Evită să porți articole de îmbrăcăminte strîmte. 
  • Practică regulat exerciții fizice, chiar și atunci cînd stai în pat. Evitați modul de viață sedentar. Mergi cît mai mult pe jos.
  • Nu stați nemișcați mai bine de o oră. Evitați călătoriile lungi cu avionul sau automobilul. La birou faceți o pauză la fiece oră și plimbați-vă pe hol cît e posibil, faceți rotații de glezna.  Cît timp stați pe scaun pedalați. 
  • Practicați înotul și bălăcirea în apă. 
  • Practicați exerciții de respirație și cîntatul cu voce tare.
  • Evitați în alimentație alimentele bogate în grăsimi.
  • Renunțarea la fumat
  • Menținerea la cald a membrelor
  • Seara faceți băi sau aplicații umede calde
  • Purtați ciorapul elastic
  • Nu luați contraceptive orale
  • Masajul nu e binevenit, deoarece trombii se pot desprinde
  • Hidratează-te. Consumă 1-5 litri  de apă pe zi 
  • Menține greutatea normală
  • Evitați tocurile de peste 3 cm
  • Nu ridicați și nu duceți greutăți mari
  • Evită condimentele
  • Noaptea puneți sub picioare cîte o pernuță astfel încît picioarele să fie puțin mai sus de nivelul inimii.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: