Problema limbii în R. Moldova a fost și rămîne un handicap …

Problema limbii în R. Moldova a fost și rămîne un handicap de care nimănui nu-i pasă. Deși minoritățile țipă în gura mare că drepturile lor sînt lezate, noi, românii din R. Moldova sîntem de fapt cei discriminați. Eu, cel puțin, ca vorbitor de limbă română, născut în această țară m-am simțit nu numai o dată lipsit de dreptul de a vorbi în graiul natal. Chiar recent, am avut parte de o astfel de experiență, iar de data aceasta chiar nu mai pot să tac și să trec indiferentă peste.

Marea nemulțumire de data aceasta mi-au trezit-o funcționarii de la Primăria orașului Chișinău și mai exact Direcția de Arhitectură și Urbanism. I-am sunat astăzi în legătură cu o problemă personală și să vedeți că spre marea lor nerușinare, în calitate de cetățeni ai acestei țări care locuiesc aici de-o viață, m-au roagă să le explic în rusă ce vreau de la ei, întrucît ei nu înțeleg nici o boabă româna și nu pot să mă ajute. Au pasat telefonul de la un funcționar la altul, toți vorbitori de limbă rusă, pînă s-a găsit o persoană care , ce credeți … nu vorbește limba de stat, dar cel puțin o înțelege. Și uite așa în final cu chiu cu vai am putut obține un răspuns la problema mea. 

Eu personal cunosc rusa, dar nu comunic în rusă decît în situații excepționale. Și-apoi de ce aș vorbi în rusă în țara mea natală, acolo unde există o limbă oficială de stat și o Constituție în care se cere clar de la fiece cetățean să cunoască și să respecte limba de stat. Mă deranjează enorm, că unii vorbitori de limbă rusă de la noi nu se obosesc să învețe limba acestui stat, Mă deranjează că cei de la guvernare nu mișcă un deget în acest sens. Unde s-a mai văzut ca într-o țară, funcționarii de stat să fie angajați în cîmpul muncii fără a cunoaște limba de stat ? Unde s-a mai văzut ca tu în țara ta, să fii lipsit de dreptul de a vorbi în limba ta ? În R. Moldova ! Acesta ar fi răspunsul la toate întrebările mele.  

Că dă mă rog, nici rușii nici europenii  nu sînt proști să-și calce în picioare limba așa cum o fac cetățenii R. Moldova. Iată de ce restul lumii trăiește mai bine ca noi și pe seama lor nu face tot globul pămîntesc glume.  

Autor-Cristina Popa

Un răspuns to “Problema limbii în R. Moldova a fost și rămîne un handicap …”

  1. R.Moldova face parte din Romania…parerea mea si asta explica ,cred eu,nepasarea oamenilor pentru lucrurile foarte importante oamenilor din acea tara….si in Romania este aceeasi situatie…numai ca unii din noi nu se prea mai obosesc sa se ridice sau sa se bata cu pumnii in piept….oamenii de la putere au coplesit,au distrus orice speranta….

Lasă un răspuns

