Arhivă pentru septembrie 14, 2013

Activitatea fizică în timpul sarcinii

Posted in Eu şi bebeluşul meu! with tags , , on septembrie 14, 2013 by crinapopa

Mămicile se pot menține în forma pe toată perioada sarcinii, în cazul în care practică regulat exerciții fizice adaptate pentru ele, cu acordul medicului ginecolog. Exercițiile fizice îți vor oferi o stare de bine, îți vor pregăti organismul pentru naștere și te vor ajuta să revii mai ușor la silueta de dinainte de sarcină. De asemenea, exercițiile fizice vor ameliora durerile de spate și vor îmbunătătâți postura prin întărirea mușchilor spatelui, capului și coapselor, vor reduce constipația prin accelerarea mișcării intestinale, vor preveni uzura și ruperea articulațiilor (care se vor slăbi în timpul sarcinii din cauza modificărilor hormonale normale) și te vor ajuta să ai un somn odihnitor, prin ameliorarea stresului și anxietății.

intindere

Exerciții de întindere

Exercițiile de întindere sunt foarte utile în sarcină, deoarece cresc flexibilitatea corpului, previne crampele musculare și te ajută să fii mai relaxată. Tot ce trebuie să faci este să te așezi în poziție turcească, să întinzi un picior în lateral și să încerci să îți apleci trunchiul, încercând să prinzi cu mâna vârful degetelor de la picioare. Încearcă aceste mișcări cu fiecare picior în parte și repetă exercițiul de zece ori.

genuflexiuni

Genuflexiuni cu mingea de fitness

Genuflexiunile sunt foarte importante în timpul sarcinii, deoarece ajută la deschiderea pelvisului și favorizează crearea de spațiu în uter pentru ca fătul să crească și să se dezvolte corespunzător. Pune-ți o minge de fitness în spate, între tine și perete, și proptește-te de ea, având grijă să nu cadă.Ține picioarele ușor depărtate și îndoaie genunchii, aplecându-te până când aceștia formează un unghi de 90 de grade între coapse și glezne, dar fără a scăpa mingea din spate. Apoi, revino la poziția inițială și repetă exercițiul de zece ori.

flotari-perete

Flotări la perete

Flotările clasice nu sunt recomandate în sarcină, mai ales după ce burtica începe să devină din ce în ce mai pronunțată. Însă flotările la perete sunt acceptate. Stai cu fața la perete, la o oarecare distanță de aceasta, cu picioarele ușor depărtate. Pune palmele pe perete, paralel cu picioarele, și îndoaie ușor coatele până te apropii cu fața de perete, apoi împinge tare în mâini, astfel încât să revii la poziția inițială. Repeta exercițiul de 15 ori.

ridicari-picior

Ridicarea piciorului în spate

Pentru tonifierea musculaturii spatelui și a abdomenului sau pelvisului, incearcă un exercițiu simplu și extrem de benefic în sarcină. Stai în genunchi și sprijină-te în palme. Ridică genunchiul drept și întinde piciorul în spate până când ajunge să fie paralel cu podeaua. Stai câteva secunde așa și adu piciorul în poziția inițială. Executa aceeași mișcare și cu celălalt picior. Repetă exercițiul de zece ori.

43

Yoga, Pilates, dans și plimbări în aer liber

De asemenea, poți face Yoga sau Pilates. Acestea îți vor tonifia mușchii. În plus, efortul îți va pune sângele în mișcare, iar inima ta va fi mai sănătoasă atât pentru tine cât și pentru bebe. Și înotul e o alegere bună. Înotul poate scădea tensiunea arterială, poate elimina durerile articulare şi musculare, arde grăsimiler și poate fi un antrenament cardiovascular eficient. Dacă viitoarea mama nu a înotat în mod regulat înainte de sarcină ar trebui să înoate lent, doar 5-10 minute în primele ședințe. Apoi se va crește treptat timpul la 20 de minute în ritm normal, de două-trei ori pe săptămână. Apa în care se va înota trebuie să aibă o temperatură între 18-25 grade. Nu este recomandabil să se facă saună sau băi fierbinți în timpul sarcinii. O plimbare vioaie de 30 de minute de trei ori pe săptămână este, de asemenea, o modalitate eficientă pentru viitoarele mame de a se menține în formă. Și dansul se află printre exerciții fizice recomandate în timpul sarcinii și nu numai. Acesta asigură sănătatea cardiovasculară şi tonifierea picioarelor. Nu exagera cu antrenamentele! Mai bine fă mai puțin, dar zilnic.

Activități fizice riscante în timpul sarcinii

Pe măsură ce sarcina evoluează este important să eviți orice activitate care îți poate pune în pericol burtica. Fie ca e vorba de sporturi sau de activități fizice obișnuite, trebuie să ai mare grijă când vine vorba de următoarele mișcări, pentru a evita accidentele neplăcute sau traumele la nivel abdominal, care pot fi fatale pentru făt.

mers_bicicleta_sarcina

Ciclismul

Poți merge pe bicicleta în condiții de siguranță în primul și chiar și în al 2-lea trimestru dacă ai experiență și știi să mânuiești bine bicicleta. Dacă ești începătoare, evită complet această activitate, pentru că riscul accidentelor e prea mare pentru a-ți periclita sarcina.

kismama_kocog_-_copy

 Joggingul

Dacă nu ai fost o alergătoare pasionată înainte de sarcină, nu este cea mai bună metodă de mișcare pe care să o alegi în timpul sarcinii. Începând cu trimestrul al 2-lea, când centrul de greutate are de suferit, există pericolul să cazi mult mai ușor și să îți pui sarcina în pericol. Totuși, chiar dacă ești o împătimită a alergatului, cât ești însărcinată trebuie să scazi foarte mult viteza pentru a evita supraîncălzirea corpului și creșterea temperaturii corpului.

Scuba diving (scufundările)

Oricât de mare ar fi pasiunea pentru această activitate, ea trebuie evitată în cele 9 luni de sarcină. Potrivit specialiștilor, pe măsură ce revii la suprafață în timpul scufundărilor, există riscul ca mici bule de aer să se formeze și să pătrunda în sistemul circulator al copilului, ceea ce reprezintă un pericol enorm pentru sarcină.

Echitația

Este recomandabil să renunți la această activitate în sarcină, pentru că o simplă cădere de pe cal poate fi fatală pentru fătul din burtica. Caii, ca orice alte animale, sunt imprevizibili și nu știi când pot reacționa agresiv.

 Drumețiile la mare altitudine

Muntele este o zonă cu aer curat și foarte bună pentru sănătatea oricărei persoane, însă dacă ești însărcinată este recomandat să rămâi la altitudini joase. Altitudinile mari pot fi periculoase pentru bebelușul din burtică, întrucât acestea împiedică alimentarea copilului cu oxigen.

 Baschet, volei fotbal și alte sporturi de contact

Cât ești însărcinată este bine să renunți la aceste hobby-uri, cel puțin până naști. Chiar și în primul trimestru, când burtica încă nu se vede, există pericolul ca un cot să lovească abdomenul sau să cazi într-o poziție nefastă, iar riscul ca sarcina să fie afectată este prea mare.

Schi și surfing

Sunt mult prea mari riscurilor de a cădea și de a suferi traume pentru a te aventura să le practici în sarcină. Mai bine adoptă principiul „paza bună trece primejdia rea”.

reduce stress while pregnant with exercise

Ridicatul greutăților

Și această activitate poate fi considerată un sport extrem de riscant în sarcina. Ai mare grijă la ce, cât și cum cari! Ridicarea unor obiecte grele și căratul unor greutati pe anumite distanțe pot avea consecințe grave ca avort spontan, nașterea prematură, desprinderea prematură a placentei.

Melike Emiroglu: viața în detalii

Posted in Anchete VIP with tags , on septembrie 14, 2013 by crinapopa

img_1342047752_816

Nume – Melike Emiroglu

Data, anul nașterii – 29 septembrie 1985

Locul nașterii – Istanbul, Turcia

Ocupație – actriță, model

Înălțime – 1.70 m

Studii – Facultatea de Relații publice

melike-emiroglu_157439

Zodie- Balanță

Mărime la pantof-38

Pasionată de fotografie

Limbi vorbite – turca, engleza

1176198_10151640489026872_1609740895_n

Seriale cu participarea ei:

Yagmurdan Kacarken(2013) –

İşler Güçler (2012) – Aşkın

Mazi Kalbimde Yaradır (2011) – Şermin

Çakıl Taşları (2010) – Ayçin

Samanyolu (2010) – Nükhet

Tadımız Kaçmasın (2005) – Rüya

Tam Pansiyon (2004) – Ada

Bizim Konak (2003)

Çekirdek Aile (2002) – Begüm Çekirdek 

1000766_10151519130206872_426254458_n

Alte curiozități:

are o problemă cu greutatea, motiv pentru care a și urmat un tratament slăbind la un moment dat 10 kg. 

Act of valor- un film de colecție

Posted in FILME de nota 10 with tags , , on septembrie 14, 2013 by crinapopa

act_of_valor_ver4

Inspirată din fapte reale, pelicula Act of valor aduce în prim-plan curajul și devotamentul unei trupe speciale de militari care au misiunea de a salva din mâinile unei grupări teroriste un agent CIA răpit și ținut ostatic în chinuri groaznice.  Operaţiunea de salvare finalizează cu descoperirea unui plan terorist mortal îndreptat împotriva Statelor Unite ale Americii. Pe măsură ce militarii din platonul Bandito se grăbesc să oprească un atac coordonat care ar putea răpi viețile a mii de civili americani, aceştia trebuie să-şi echilibreze devotamentul pentru ţară, echipă şi familiile de acasă.

Complotul terorist se întinde din Cecenia către Philipine şi din Ucraina către Somalia. Operaţiunile vaste îi trimit pe militarii Navy Special Warfare de-a lungul globului, în timp ce familiile acestora, soțiile, copii îi așteaptă acasă și se roagă să-i mai vadă în viață. Pe câmpul de lupta nu există decât un singur gând: siguranța Patriei și a poporului american, lucru pentru care militarii sunt gata să-și dea și viața, devenind eroi ai Patriei. Eroismul. Fiecare înțelege acest cuvânt în felul său. Pentru cineva a fi erou înseamnă a avea curaj să ceri o femeie în căsătorie, pentru alții – a ajuta o bătrânică să treacă strada. Pentru militarii Navy Special Warfare eroismul se rezumă în a salva cât mai multe vieți omenești și de cele mai multe ori cu prețul propriei vieți. 

Morala: Trăiește-ți viața fără frică. Respectă-i pe alții, respectă-ți propriile alegeri. Iubește viața și fă-o mai frumoasă. Sădește fericire în jurul tău. Tinde să trăiești cât mai multe luptând pentru binele propriului popor, iar atunci când îți va suna ceasul morții, n-ai frică, nu plânge, nu cerși viață, nu regreta nimic. Cântă-ți moartea și întoarcete acasă ca un adevărat erou.