Arhivă pentru Mai 17, 2014

Sucul de vișine este cel mai bun remediu impotriva insomniei

Posted in Sănătate with tags , on Mai 17, 2014 by crinapopa

beneficii-visine1

Sucul de vișine este cel mai bun remediu impotriva insomniei. De acest lucru ne asigură oamenii de știință americani. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Louisiana, consumul de suc de vișine timp de 2 ori pe zi, îmbunătățește calitatea somnului prelungindu-l cu 90 de minute în cazul vârstnicilor și a persoanelor ce suferă de insomnii. Studiul s-a axat pe un eșantion de 7 vârstnici cu vârsta medie de 68 de ani, suferinzi de insomnii. Cercetarea a durat 2 săptămâni, timp în care participanții la studiu au consumat suc de vișine de 2 ori în zi. Ulterior, aceeași vârstnici au consumat o băutură cu placebo. 

Pe durata experimentului, cercetători au monitorizat calitatea somnului participanților la studiu. De asemenea, cei din urmă au completat niște anchete în care au notat informații privind calitatea somnului, starea lor afectivă. Vârstnicilor li s-au luat și probe de sânge. Rezultatele finale au arătat că vârstnicii care au consumat suc de vișine au dormit în medie cu 84 de minute mai mult decât în mod obișnuit. 

Datele oficiale de peste ocean arată că mai bine de 23% din persoanele în etate cu vârste de peste 65 de ani acuză zilnic insomnii. Medicii pun acest lucru pe seama mai multor afecțiuni printre care diabetul de tip 2. 

Anunțuri

Domeniul asigurări – cel mai stresant domeniu de activitate

Posted in Carieră with tags , on Mai 17, 2014 by crinapopa

shot0002

De curând în Federația Rusă a fost întocmit clasamentul celor mai stresante meserii din țară. Conform acestui top, cele mai stresante meserii le au persoanele ce activează în domeniul asigurări. 79% din acestea au regulat zile negre la serviciu. Puțin mai bine o duc persoanele ce activează în domeniul marketing și contabilitate. Oamenii care îmbrățișază meserii în aceste domenii de activitate acuză extrem de des stări depresive. La polul opus, se află persoanele care muncesc în domeniul securitate, sport și frumusețe(saloane de frumusețe). Cei din urmă se plâng foarte rar de stres la serviciu. 

Și eu care credeam că cei mai stresați oameni din lume muncesc în Parlament   🙂 

Consumul de calorii în diverse activități

Posted in Sănătate with tags on Mai 17, 2014 by crinapopa

s (420)

Somnul- 80 de calorii/oră

Șezutul pe canapea- 100 calorii/oră

Conducerea transportului auto- 120 calorii/oră

Activități casnice- 180 calorii/oră

Plimbare lentă-210 calorii/oră

Mersul cu bicicleta- 210 calorii/oră

Lucrul în grădinp- 220 calorii/oră

Plimbare rapidă- 300 calorii/oră

Volei- 300 calorii/oră

Înot- 300 calorii /oră

Dansuri populare-350 calorii/oră

Tenis- 420 calorii/oră

Baschet- 600 calorii/oră

Fotbal-650 calorii/oră

Alergare- 900 calorii/oră

 

Reguli de aur în alimentație

Posted in Sănătate with tags , , , , , , , , , , , , , on Mai 17, 2014 by crinapopa

alimentatie-sanatoasa-asocierea-alimentelor

Există câteva reguli de bază pentru o alimentație sănătoasă. Una din acestea constă în a-ți menține greutatea corporală în limitele admise. Formula de calcul a indecelui masei corporale arată în felul următor: de exemplu, dacă ai înălțimea 1,72 metri și greutatea 72 kg, calculezi în felul următor: 75/(1.72 x 1.72)=75/2.96=25,3

Rezultate:

Limitele normale-18.5-24.9

Supraponderal-  25-29.9 

Obez- mai mare de 30

Ca să menții masa corporală idealî și să reduci riscul apariției diverselor maladii precum cancerul, diabetul, obezitatea, mănâncă încet și rugumă bine, consumă produse cu un conținut redus de sare(folosește nu mai mult de o linguriță de sare iodată pe zi), prepară produsele într-un mod sigur și igienic, alege prepararea bucatelor la abur, în cuptor sau fierberea produselor evitând adăugarea grăsimilor, consumă lapte și produse lactate(chefir, lapte acru, iaurt, brânzeturi) cu un conținut redus de grăsimi și sare, consumă pe zi cel puțin 5 fructe proaspete. 

stil-de-viata-sanatos-reguli-generale-de-alimentatie-si-meniuri-pentru-o-saptamana-de-dieta-18448326

De asemenea, reține: nutrienții esențiali pentru organismul tău sunt :

  • Proteinele- (furnizează energie, refac celulele organismului, sunt parte a diferitor enzime, hormoni si anticorpi). Acestea se găsesc în carne de pui, pește, ouă, legume, lapte, produse din lapte, cereale și paste făinoase.
  • Carbohidrați-(furnizează energia necesară creierului, celulelor nervoase, globulelor roșii sanguine). Aceștia se găsesc în pâine, cereale, paste făinoase, orez, fructe, cartofi, fasole, lapte și zahăr. Carbohidrații reduc riscul apariției bolilor de inimă și a cancerului. Carbohidrații simpli, cum ar fi dulciurile și băuturile carbogazoase, au multe calorii, sunt săraci în nutrienți și nu conțin fibre. 
  • Grăsimile- (furnizează energie, transportă vitaminele, sunt parte a membranei celulare, a bilei, a membranei ce înconjoară nervii hormonilor). Acestea se găsesc în carne de pui, pește, lapte și produse din lapte, nuci, semințe, uleiuri, unt, margarină, sosuri pentru salate. Grăsimile sunt de 2 tipuri – saturate sau hidrogenate(se conțin în produse animaliere) ce pot ridica nivelul colesterolului în sânge și grăsimi mononesaturate, polinesaturate sau acizii omega-3, care sunt mai bune pentru organism și reduc riscul apariției bolilor de inimă. Acizii omega-3 pot fi găsiți în pește, legume, nuci, soia, germeni de grâu. Aceștia pot duce la scăderea tensiunii arteriale, dacă aceasta e mărită. 

Apa și laptele sunt lichide esențiale pentru sănătate, care te pot ajuta și la pierderea kg în plus. Corpul are nevoie de apă pentru a se menține hidratat, iar cantitatea de apă necesară diferă de la persoană la persoană. Articulațiile au nevoie de apă pentru a se menține în mișcare, iar organele vitale, cum sunt inima, creierul, rinichii, ficatul – pentru a funcționa corect. În general, se recomandă să bei cel puțin 2 litri de lichide în zi în perioadele reci ale anului și 3 litri, pe timp de caniculă. 

articole_158

Vitaminele și mineralele se numesc micro-nutrienți, care joacă un rol important în structura și funcționarea organismului, ajutând la refacerea celulellor moarte, vindecarea leziunilor. Consumă alimente cât mai variate și vei furniza organismului tău mineralele și vitaminele necesare. Vitaminele se găsesc în majoritatea produselor de proveniență naturală. Necesarul de vitamine este mai mic decât cel de proteine și carbohidrați, dar lipsa unei vitamine pune în pericol întregul echilibru. Vitaminele de care are nevoie organismul tău sunt: 

Vitamina A – o poți asimila din portocale, pepene verde, mure, piersici, mere, kiwi, făină de grâu, mălai, ardei gras, ceapă verde, morocov, spanac, roșii, caise, prune uscate, gălbenuș de ou, ficat, lapte și produse lactate. Această vitamină joacă un rol important în reproducerea celulelor, în formarea hormonilor, în stimularea sistemului imunitar, în îmbunătățirea vederii, în creșterea părului.

Vitamina B1 – se găsește în banane, pere, lămâie, zmeură, portocale, mango, grapefruit, ananas. Această vitamină asigură funcționarea normală a inimii, a sistemului nervos și a mușchilor. 

Vitamina B2- joacă un rol semnificativ în producerea celulelor roșii din sânge, în creșterea și dezvoltarea corpului și în reproducere. Se găsește în cantități mari în kiwi. 

Vitamina B3 importantă în buna funcționare a sistemului digestiv și nervos se găsește în piersici, banane, kiwi, pepene galben, produse lactate. 

Vitamina B5 se găsește în portocale și banane.

Vitamina B6 ajută la producerea de anticorpi și o poți asimila din banane și pepene verde. Lipsa ei poate duce la insomnii, alergii, astm, iritabilitate.

Vitamina B7- se conține în cartofi, fasole, orez, nuci, morcovi, roșii, spanac, varză, conopidă, carne de pasăre, miere, pește, slănină afumată. 

Vitamina B8- acționează ca factor de creștere și ajută la eliminarea toxinelor din organism, facilitează folosirea corespunzătoare de organism a grăsimilor, previne acumularea de grăsimi în ficat. Se găsește în inimă, ficat de vită, germeni de grâu, gălbenuș de ou, păpădie. 

va155_1391625629_alimentatie

Vitamina B9- o poți asimila din căpșune, mure, kiwi, portocale, banane, cereale integrale, fasole, lămâie, pepene galben, stafide, alune, varză, miere, ficat. 

Vitamina C – are acțiune antiinfecțioasă, tonifiantă, antitoxică, participă la asimilarea de către organism a fierului, contribuie la formarea globulelor roșii, a dinților și oaselor, distruge toxinele acumulate în organism. Se găsește în mere, banane, pere, portocale, lămâi, prune, căpșune, zmeură, struguri, mango, pepene verde, măceș, coacăză neagră, pătrunjel. 

Vitamina E – este un antioxidant ce protejează țesuturile organismului și ale celulelor de daune provocate de radicalii liberi. Se găsește în kiwi, mango, alune. 

Vitamina F- se găsește în ulei de floarea-soarelui, ulei de porumb și cel de soia, arahide, nuci, semințe crude de dovleac, alune, migdale.

Vitamina K- se găsește în cartofi, conopidă, grâu, măceșe, morcov, mazăre verde, ovăz, porumb, roșii, salată verde, spanac, ulei de soia, urzici, varză albă, carne de vită și porc, lapte, gălbenuș de ou, ficat de porc. 

Vitamina P – este un antioxidant puternic ce contribuie la întărirea vaselor capilare, protejează organismul de efectele razelor X, intervine în prevenirea gripei, influențează pozitiv creșterea de calciu în sânge, Se conține în suc de lămâie, ceai demăceșe. 

Vitamina T are un rol important în coagularea sângelui. Se găsește în gălbenuș de ou, semințe de susan. 

Vitamina U – deține un rol important în vindecarea ulcerului. Se conține în varză crudă.