Arhivă pentru octombrie 13, 2014

Femeile gravide n-au voie să mănânce zilnic alimente prăjite

Posted in Eu şi bebeluşul meu!, Sănătate with tags , , , on octombrie 13, 2014 by crinapopa

f (72)

Femeile gravide n-au voie să mănânce zilnic alimente prăjite, cum ar fi tradiționala omletă, întrucât acestea pot determina apariția diabetului gestațional la gravide, maladie care poate crește riscul de naștere prematură, obezitate pentru viitorul copil și chiar de avort spontan. 

Oamenii de știință au ajuns la această concluzie realizând un studiu pe un eșantion de 15.000 de femei gravide timp de 10 ani. Pe durata cercetării, a fost monitorizat regimul alimentar, dar și modul de viață al femeilor însărcinate participante la studiu.  La finele studiului s-a stabilit că consumul zilnic de alimente prăjite în sarcină  crește cu 88% riscul de diabet gestațional. Totodată, în cazul în care gravida consumă alimente prăjite de 4-6 ori pe săptămână riscul de a acuza diabet gestațional este de 16%. 

Sucurile de fructe consumate la micul dejun pot contribui la creşterea tensiunii arteriale

Posted in Sănătate with tags , , , on octombrie 13, 2014 by crinapopa

orange-juice--glass_19-138833

Sucurile de fructe consumate zilnic la micul dejun pot contribui la instalarea hipertensiunii arteriale, crescând astfel riscul de infarct şi angină pectorală. La această concluzie a ajuns recent un studiu efectuat de cercetătorii de la Swinburne University of Technology din Hawthorn, Australia. Potrivit cercetării, persoanele care consumă în mod regulat sucuri de fructe proaspete au un nivel al tensiunii arteriale mult mai mare decât cele care consumă ocazional astfel de băuturi. Totul se datorează nivel ridicat de zaharuri pe care le conțin sucurile de fructe(un pahar de 250 de mililitri cu suc de fructe poate conţine 115 calorii, echivalentul a şapte linguriţe de zahăr).

Oamenii de știință atenționează că, hipertensiunea arterială poate creşte riscul de tulburări cardiace, precum angina pectorală, şi chiar de producere a unui infarct. De reținut: Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă un consum de zahăr zilnic de maximum şase linguriţe.