Curiozități pe care trebuie să le știi dacă ești însărcinată

placa_martie_2

Din moment ce ai rămas însărcinată, trebuie să fii mult mai atentă în ceea ce privește sănătatea ta. Sper că informațiile de mai jos îți vor prinde bine și te vor ajuta să aduci pe lume un bebe sănătos:

  • Ficatul este interzis în sarcină, asta deoarece o concentrație foarte mare de vitamina A are efecte toxice asupra sarcinii.
  • Prăjelile sunt absolut interzise în sarcină, întrucât prin prăjeală se degajă acrilamidă, o substanță cu potențial cancerogen și care prezintă și risc mutagen, adică acel copil se poate naște cu malformații. La fel de nocivă este și mâncarea pregătită la cuptorul cu microunde.
  • În sarcină, deficitul de sare este mult mai periculos decât excesul. Deficitul de sare poate afecta dezvoltarea fătului.
  • În timpul sarcinii ceaiurile și infuziile din plante trebuie consumate cu prudență. Unele pot induce contracțiile uterine, afectează nivelul de hormoni și pot simula declanșarea menstruației, provocând pierderea sarcinii. Ceaiurile și infuziile pe bază de aloe vera, arnică, iarba mâței, primula, ienupăr, ginseng, mușețel, anason, levănțică, salvie, cimbru, lemn dulce, crușin sau frunze de zmeur, pelin, rozmarin sau ștevie creață sunt total contraindicate în timpul sarcinii. Despre ceaiul de mentă părerile sunt împărțite – unii specialiști spun că stimulează contracțiile uterine, alții cred că ceaiurile slabe din mentă pot diminua senzația de greață și funcționează ca un bun remediu antibalonare, în perioada din primul trimestru. Ceaiul de ghimbir consumat cu moderație, ajută la înlăturarea senzației de greață din primul trimestru de sarcină. Singurele ceaiuri sigure în sarcine sunt cele de in și afine. 
  • Pentru a preveni arsurile stomacale, în timpul sarcinii este bine să eviți citricele, roșiile, măncărurile grase, prăjelile, felurile picate, ciocolata, cafeaua și toate băuturile carbogazoase. De asemenea, nu mânca înainte de culcare (ultima masă să fie cu cel puțin 3 ore înainte de ora de somn) și dormi pe partea stângă.
  • Din meniul tău nu trebuie să lipsească alimente ca: ouăle, semințele de floarea-soarelui, iaurtul degresat, pâinea din făină integrală, uleiul de măsline, cartofii dulci, broccoli, fructele uscate, bananele, apa, cerealele integrale.
  •  Dacă mergi la mare, evită expunearea la soare. La munte, nu urca la altitudini prea mari – schimbările de presiune sunt periculoase pentru tine și bebeluș.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: