Lecție de viață: Măritișul e doar o plăcere pentru bărbați

FotbalFemei

Măritișul e doar o plăcere pentru bărbați. Pentru că o femeie nu se alege decât cu masă zilnică, multă treabă, obligaţia de a se acomoda ciudăţeniilor unui bărbat – şi un copil în fiecare an. Așa credea celebra Scarlet O’Hara și pe zi ce trece mă conving că femeia asta știa ce-i asta viață. Sigur, până a ajunge ea să gândească așa lucid trecuseră deja prin două căsnicii nefericite. A avut de unde învăța că măritișul nu-i așa roz precum pare în ziua nunții.

De-ar gândi și copilele din ziua de azi la fel nu ar mai îmbrobodi bărbații de la 16-18 ani, pentru ca doi ani mai târziu să divorțeze de ei spunându-le că sunt nefericite.  De-am visa mai puțin, de-am fi mai cu picioarele pe pământ când dăm nas în nas cu dragostea, copii noștri s-ar naște și și-ar petrece copilăria în sânul unor familii complete, iar fericirea noastră … fericirea noastră nu ar mai fi de azi pe mâine.

Nu sunt genul de femeie care s-a visat din adolescență măritată. Și asta nu pentru că mi-au plăcut distracțiile sau libertatea. Din contra, am fost dintotdeauna o fată de casă și am fugit de măritiș pentru că am avut doar exemple urâte în jurul meu și mi-a fost frică că voi împărtăși și eu aceeași experiență.

Dar cum zice o vorbă veche din popor – De ce fugi, de aia nu scapi, și uite că la cei 27 de ani ai mei mi-am asumat rolul de femeie măritată și încerc să înțeleg ce le face pe fete să se grăbească la măritat, când a fi femeie măritată e cea mai grea meserie din lume: gătești cu orele la bucătărie, faci ordine, calci haine, le porți de grijă celor dragi, faci cumpărături, mergi la serviu ca să câștigi bani de rând cu soțul, naști copii și apoi îi înveți să supraviețuiască …

A fi femeie măritată nu-i deloc ușor și nu-i întotdeauna plăcut, E ca și cum toată ziua ai fi Cenușăreasă și seara pentru câteva minute ți-ai îmbrăca rochia cea mai frumoasă și ai merge la bal. Iar mâine, mâine iar redevii Cenușăreasa de ieri și tot așa până la sfârșitul vieții. Singura diferență e că unele femei sunt Cenușerese din plăcere, iar altele din obligație. Iată de ce sfatul meu e să nu vă grăbiți la măritiș. Toate trebuie să vină la timpul lor cu omul potrivit, omul lângă care căsnicia ta va fi un basm frumos pentru tine, pentru copii tăi și pentru oamenii dragi din viața ta. 

Lasă un răspuns

