Statiunea Suior(Maramures) – recomand cu incredere

 IMG_0446

Iarna asta am avut parte de prima mea vacanta la munte. Am ales sa merg in Romania, pentru ca e mai aproape de casa si preturile sunt aici mai accesibile comparativ cu statele din Occident. Drumul de la Chisinau spre complexul turistic Suior a durat circa 16 ore, inclusiv 4 ore stationate in vama Albita. A fost obositor, dar stiam ca ceea ce va urma va compensa noaptea nedormita in autocar si stresul cauzat de lunga asteptare de a ma vedea ajunsa la desinatie.

IMG_0450

Frumusetea orasului Iasi si privelistele din Vatra Dornei mi-au umplut inima de bucurie. M-am indragostit de Iasi pentru a doua oara ca un copil vrajit de o jucarie frumoasa expusa la vitrina.
Odata ajunsi in Baia Mare am rasuflat usurati: pina la complexul turistic Suior ne desparteau doar 20 de minute. Si aceste 20 de minute au fost cele mai ungi minute din viata mea. La Suior am fost primiti cu bratele deschise.

IMG_0554

Ne-au cazat in odai curate, spatioase, luminoase, in unul din cele 3 hoteluri de 3,5 stele, dupa care am luat masa in restaurantul complexului. Desigur, in meniu au fost incluse bucate din Maramures, cu care noi, moldovenii din Republica Moldova ne-am obisnuit treptat. Da, ma rog, la ei ciorbele sunt piparate, in timp ce la noi piperul nu se impaca deloc cu zeama sau borsul gatit cu dragoste de mama. Oricum, mincarea a fost gustoasa si variata, desi incompatibila citeodata cu ceea ce servim noi acasa, in Moldova.

IMG_0447
Puncte forte:
-odai spatioase, cu baie si WC, uscator de par, prosoape de baie care se schimba zilnic, televizor, telefon.
-pirtie de schi la nici 1 minut distanta de hotel
-acces gratuit la telescaunul pentru toti turistii cazati la complexul turistic Suior
– 3 mese pe zi cu specific traditional din Maramures: ciorba ardeleneasca, pastrav cu cartofi fri, mamaliguta cu friptura, piept de pui cu pireu de cartofi
budinca din ciocolata, papanasi ….
– acces gratuit la sauna, jacuzzi, sala de sport, biliard, tenis de masa.
– petrecere organizata in ajun de Craciun cu cina festiva, dans, dj, muzica si multa voie buna … pentru cei mici a calcat pragul statiunii si Mos Craciun cu o desaga plina de daruri

IMG_0451
Puncte slabe:
– nu ai ce vedea in zona, daca ai venit aici schiaza si uita de excursii  …
– multi se pling ca patul matrimonial e tare si le cauzeaza dureri de spate .. asadar, optati pentru paturi separate
– obisnuiti-va sa serviti mai putina piine in timpul mesei, asta deoarece acolo piinea e scumpa la vedere. In schimb, cartofii gatiti in toate felurile sunt vedetele statiunii.
– pentru copii masa se va servi in portii mai mici

Lasă un răspuns

