Arhivă pentru anticonceptionale

Utilizarea pastilelor anticoncepţionale ar putea duce la pierderea partenerului

Posted in LOvE & sEx with tags , , on mai 31, 2013 by crinapopa

0-301375-pilule_contraceptive_e435c47e85

Utilizarea pastilelor anticoncepţionale ar putea duce la pierderea partenerului . Cel puțin aceasta este concluzia unui studiu recent realizat de un grup de cercetători de la Universitatea Groningen, Olanda. Potrivit cercetării, pilulele reduc nivelul de competitivitate al femeilor, iar în rezultat acestea nu mai au chef să lupte cu rivalele lor pentru a-și ține partenerii de cuplu lângă ele. 

Oamenii de știință au ajuns la această concluzie realizând un studiu pe un eșantion de femei tinere (20-31 de ani( în perioada în care foloseau pilulele anticoncepţionale şi după ce au încetat să le mai folosească. În ambele cazuri, participantele la studiu au completat chestionare răspunzând la întrebări legate de competiția intra-sexuală. 

La finele cercetării, specialiştii au descoperit că femeile care aveau un partener tindeau să fie mai puţin competitive atunci când foloseau anticoncepţionale, astfel că erau mai puţin predispuse la a se lupta pentru a-şi păstra partenerul în cazul în care altă femeie încerca să-l „îmbrobodească”.  Oamenii de știință cred că acest efect se datorează faptului că anticoncepţionalele suprimă testosteronul, un hormon care alimentează rivalitatea în cazul ambelor sexe. Cât priveşte femeile fără partener, cercetătorii consideră că dorinţa acestora de a-şi întâlni perechea este mai puternică decât influenţa hormonală a pilulei anticoncepţionale.

Dragele mele, dacă aveți pe cineva alături pentru care merită să luptați, renunțați la anticoncepționale. Sfatul meu e să renunțați la ele chiar dacă nu există în viața Dvs un bărbat adevărat. Anticoncepționalele ne pot afecta atât starea fizică, cât și psihologică. Cred că ar fi mai corect să renunțăm la ele de dragul nostru și al sănătății noastre decât de dragul unui bărbat 🙂 

Contraceptivele le fac pe femei geloase

Posted in LOvE & sEx, Sănătate with tags , , , , on noiembrie 6, 2012 by crinapopa

Contraceptivele le fac pe femei geloase. Cu cît mai mult estrogen conțin acestea, cu atît femeile care le utilizează pun la îndoială fidelitatea partenerului. La această concluzie au ajuns oamenii de știință olandezi. Cercetătorii au realizat un sondaj pe un eșantion de 275 de femei, cu vîrste cuprinse între 17 și 35 de ani, pentru a afla cît de multă încredere au femeile în partenerii lor de cuplu. 

De asemenea, femeile au fost rugate să vorbească despre sentimentele lor în momentul în care partenerul lor flirtează cu o altă femeie. Cercetările au durat mai bine de 3 luni, perioadă în care femeile au utilizat diverse metode contraceptive. Rezultatele finale au stabilit: cu cît mai mult estrogen conțin anticoncepționalele, cu atît femeile care le utilizează sînt mai geloase. 

Contraceptivele s-au dovedit a fi pericolul meu de moarte

Posted in Sănătate with tags , , on octombrie 25, 2011 by crinapopa

Totul a început cu o durere acută apărută la nivelul gambei în mod spontan. M-am gîndit că o fi un cîrcel sau poate e o consecință a unui efort fizic rezultat peste zi, motiv pentru care nu m-am adresat la medic și am preferat să mă tratez în condiții casnice cu unguente recomandate de cunoscuții mei, lucrători în sfera medicală, și alte metode netradiționale. Durerea, însă, devenea pe zi ce trece mai insuportabilă și în final  la o săptămînă de la debutul bolii am ajuns la medic unde,în urma unei investigații mi s-a spus că am tromboză vasculară, fapt ce i-a mirat și pe ei, ținînd cont că sunt tînără și duc un mod de viață activ.

Îngrijorată de diagnosticul pronunțat, am apelat la consultația unor medici de profil, care fără prea multe întrebări au constat cauza bolii mele – contraceptivele orale. Nu m-am gîndit niciodată că acestea ar fi în stare să îmi pună în pericol viața. De fapt, le iau de 11 luni și în tot acest timp nu am avut nici un efect advers de la ele. Medicii, însă, m-au înștiințat că eu nu sînt nici prima și nici ultima tînără care   le-a bătut la ușă, confruntîndu-se cu o astfel de problemă de sănătate. Ca să înțelegeți cît de gravă e aceasta, am să expun în cele ce urmează cîteva informații despre boala în cauză. 

Tromboza venoasa profunda este reprezentata de formarea unui cheag de sange (tromb) in venele profunde ale membrelor inferioare, pelvisului sau membrele superioare. Trombii se pot forma la nivelul venelor superficiale sau la nivelul venelor profunde. Trombii de la nivelul venelor superficiale cauzeaza rareori probleme, pe cand cei de la nivelul venelor profunde necesita evaluare medicala imediata. 

Factorii de risc ai bolii sunt: 

 repaus la pat pentru o perioada mai mare de 3 zile 
– tulburari de coagulare , ca urmare a unei afectiuni genetice mostenite. Exemple: deficienta de proteina S, deficienta de proteina C, deficienta de antitrombina III si de factor V Leiden 
– traumatisme majore 
– procedee chirurgicale, in special la genunchi sau la sold, neurochirurgie sau chirurgie abdominala sau toracica pentru cancer 
– procesele canceroase si terapiile folosite 
– paralizia datorata afectarii maduvei spinale 
– introducerea unui cateter venos central

– anumite afectiuni: varice venoase, infarct miocardicinsuficienta cardiaca sau accident vascular cerebral 
– o calatorie lunga cu avionul sau cu masina, din cauza imobilizarii prelungite 
– sarcina, in special imediat dupa nasterea normala sau dupa cezariana 
– varsta inaintata,  peste 40 de ani 
– obezitatea
– administrarea de anticonceptionale
– terapiile hormonale de genul susbstitutiei hormonale, administrarea de estrogeni, raloxifen pentru osteoporoza sau tamoxifen in tratamentul cancerului de san
– fumatul.

În cazul meu, medicii au stabilit fără ezitare cauza – consumul de contraceptive orale, la care am renunțat din prima zi a stabilirii diagnosticului. 

Simptomele bolii se manifestă prin: edeme(umflături), temperatură, durere sau sensibilitate la atingerea zonei sau la sprijinirea în mers, înroșirea tegumentului. În cazul meu s-au manifestat toate simptomenele, cu excepția temperaturii. 

Urmarile bolii – tromboza vasculară profundă poate duce la embolie pulmonară și chiar la deces mai ales dacă trombii sunt flotanți(în cazul meu, unul din trombi a fost diagnosticat ca fiind flotant, adică în mișcare). 

Tratamentul. În asemenea cazuri, tratamentul ar putea consta fie din intervenții chirurgicale fie din terapii. Ținînd cont că în cazul meu trombii au fost localizați la nivelul venei profunde, medicii au stabilit că e prea riscant să fac o operație și deci mi-au prescris un așa zis tratament în condiții casnice, întrucît mama mea e asistentă medicală și mă poate ajuta să-l urmez. Pentru început, mi-au recomandat să port ciorapi elastici, să primesc anticoagulante(aspirină, fraxiparină – injectată în mușchii abdomenului și să nu fac efort fizic deloc, adică să stau în pat, de dorit cu picioarele ridicate la 15-20 cm de la suprafața patului, pentru o mai bună circulație a sîngelui.

Nu știu cum vor evolua lucrurile, dar voi urma sfatul medicilor și voi încerca să lupt cu această boală. Sînt abia la a doua zi de la începerea tratamentului și diagnosticul nu e deloc de partea mea, dar îmi păstrez optimismul, pentru că niciodată nu am iubit viața mai mult ca în aceste momente.  Din internet am aflat că,  boala poate fi tratată, dar ea poate să și revină în timp.

Recurenta trombozei venoase profunde depinde de cauza trombozei si de tipul tratamentului. Ea este mai frecventa la persoanele cu factori de risc persistenti (cancer sau tulburari ale coagularii) sau la persoanele care au avut mai multe episoade de tromboza. Recurenta este mica la persoanele care au avut pentru un scurt timp factori de risc, de exemplu dupa procedeele chirurgicale sau inactivitate temporara. 
La aproximativ 30-50% dintre persoanele care au avut un episod de tromboza venoasa profunda simptomatica, exista riscul aparitiei sindromului posttrombotic dupa o perioada de pana la 8 ani de la tromboza. Acest sindrom poate determina durere, edeme, depigmentari tegumentare si leziuni la nivelul piciorului. Sindromul posttrombotic se produce de obicei in primii 2 ani de la tromboza. Folosirea ciorapilor medicinali elastici diminua riscul de dezvoltare a sindromului posttrombotic. 

Sfatul meu pentru voi, după ce am trecut printr-o astfel de experiență neplăcută, e să aveți mai multă grijă de sănătatea Dvs și să fiți mai precauți în ceea ce privește consumul de contraceptive orale.