Arhivă pentru septembrie 10, 2013

Să nu le oferim copiilor dulce, în special ca recompensă!

Posted in Eu şi bebeluşul meu! with tags , , on septembrie 10, 2013 by crinapopa

copil_bomboane

Noi ne naștem cu o preferință pentru dulce, din acest motiv trebuie să evităm să le dăm copiilor  zahăr, miere și îndulcitor. Copilul poate să crească sănătos și fără dulce. De această părere este expertul în dulciuri Cristi Mărgărit. Invitat recent la emisiunea Draga mea prietenă de la Kanal D, acesta a declarat ; Cu cât mai puțin dulce artificial, cu atât mai bine! Polenul e dulce, dar acesta e bun. El conține aminoacizi, diverși antioxidanți … Este cu totul altceva decât mierea. El poate fi consumat într-un amestec cu miere, dar oferirea de dulce la copii trebuie evitată, în special ca recompensă. 

Sfatul expertului se bazează pe următoarea explicație: părinții obișnuiesc să-și recompenseze micuții cu dulciuri dacă aceștia sunt cuminți sau obțin o reușită. În rezultat, când va crește mare, copilul va rămâne cu același mecanism și își va oferi singur recompensa, ceea ce îi va face mai mult rău decât bine. 

Cuvinte de aur, nu alta! Sânt perfect de acord cu această opinie și cred că cum mă văd mămică o să pun neapărat acest sfat în practică.  🙂  Sper și voi să faceți la fel. 

O poezie pentru pici: Pistruii

Posted in Eu şi bebeluşul meu!, Versuri de 5 stele with tags , on septembrie 10, 2013 by crinapopa

pistrui

Zece pistruiaşi zglobii

Se jucau ieri prin cîmpii

De-a mijatca pînă-n zori,

Se jucau ei printer flori.

2 din 10 s-au pitit,

Pe a soarelui veşmînt,

3 s-au dosit în tufiş,

Gustînd hapsîn din măcriş,

Numai 5 pistrui ghiduşi

Pe năsucul meu fu puşi,

De un vînt călduţ de vară,

Ce-i găsi pe-o ulicioară.

Autor – Cristina Popa